Kategorie
Szukaj
Czy można rozwiązać umowę mailem?
Żyjemy w XXI wieku natomiast pracując codziennie z przepisami widzimy, że niektóre z nich zatrzymały się jakieś 100 lat temu.
Na szczęście części z nich udało się dogonić rzeczywistość.
Na pytanie, czy można rozwiązać umowę mailem odpowiadamy: MOŻNA.
Oczywiście, żeby nie było tak łatwo dodamy, że NIE ZAWSZE MOŻNA.
Art. 60 Kodeksu cywilnego mówi w skrócie, że wola osoby dokonującej czynności prawnej (np. wypowiedzenie umowy) może być wyrażona przez KAŻDE zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, W TYM RÓWNIEŻ PRZEZ UJAWNIENIE TEJ WOLI W POSTACI ELEKTRONICZNEJ.
Co to oznacza?
Że wysłanie maila z wypowiedzeniem umowy do banku, właściciela wynajmowanego lokalu czy dostawcy internetu może być wystarczające.
Na co warto zwrócić uwagę, żeby móc zastosować maila jako drogę do wypowiedzenia umowy?
Warto sprawdzić dwie rzeczy:
1) czy w umowie, którą chcemy wypowiedzieć, nie ma wymogu zachowania pisemnej formy. Jeżeli taki lub podobny wymóg istnieje, wtedy niestety konieczne będzie pisemne (papierowe) wypowiedzenie umowy;
2) trzeba także zadbać o to, by odbiorca miał możliwość zapoznania się z treścią tego wypowiedzenia. Oznacza to, że wiadomość mailową należy kierować na ustalony przez strony adres. Najlepiej byłoby także uzyskać potwierdzenie otrzymania takiej wiadomości.
Podstawa prawna: art. 60, 61 i 77(2) Kodeksu cywilnego.